21 dager for lykke – dag 2 av 21

Så hvordan var din første dag? Annerledes tenker jeg 🙂 Men håper du hadde det litt gøy 🙂

De fleste av oss er vant til å klage, og vi fokuserer mye på de negative tingene i våre liv. Selv kun en dag hvor du starter med takknemlighet kan få deg til å føle en forandring.
Og hvis du opplever at du har en forferdelig dag, eller noe fælt skjer med deg, kan du se tilbake i notatboken din, eller hvor du nå har skrevet takknemlighetslisten din, og finne tilbake til de gode tingene igjen.

I dag vil jeg snakke litt om det å smile, et smil kan gjøre mer enn du tror. Det kan forandre en persons dag fullstendig. Jeg hørte en historie om en mann som smilte til alle de fremmede han kjørte forbi, bare fordi han hadde lyst. Og han reddet visstnok en kvinnes liv, hun hadde planer om å avslutte livet sitt den dagen, men det smilet fra en fremmed fikk henne til å tenke seg om to ganger, og innså at noen sikkert bryr seg om henne. Og det er alltid sånn, det er ALLTID noen, minst en person som bryr seg om deg, uansett hvor alene du føler deg, uansett hvor mye du føler andre mennesker hate deg. Det er minst en person som bryr seg om deg, jeg lover.
Du kan også regne med meg, jeg bryr meg om deg! Du er aldri alene 🙂

Et smil kan forandre dagen din, bare prøv å være sint og smile samtidig. 😉 Jeg vedder på at det klarer du ikke! 😀 Det er nærmest umulig, bare prøv, neste gang du har en følelse du ikke ønsker å ha, prøv å smile, det kan faktisk hjelpe 🙂

Et smil smitter, hvis du smiler til noen, er det store sjanser for at de senderr det videre, det kan forårske en nesten dominoeffekt, jeg bare syns jeg ser dominoene av smil falle 🙂 En etter en sprer smilene seg.

Så når du enn kan i dag, SMIL! 😀

 

Dagens oppgaver er:

1 . Skriv ned minst 5 ting i livet ditt du er takknemlig for, eller glad for
. Og virkelig kjenn på takknemliggheten, kjenn på gleden innenfra. Hvis du ikke kan finne 5 ting, prøv å i allefall finne 1, det er helt sikkert minst 1 ting du kan være takknemlig for, det kan jeg garantere. Og hvis du finner flere enn 5 er det enda bedre! Bare prøv og se, det vil gjøre deg mer lykkelig.

Og jo tidligere på dagen du gjør det, jo bedre er det.

 

2. Smil til en fremmed (eller noen du kjenner, det viktigste er; spre smilet ditt over alt) 🙂 😀 ❤

day2of21norsk

Det var alt for i dag. Lykke til, og hvis du har spørsmål kan du nå meg på epost kathrine@levlykkelig.no eller via min facebook page her: Lev Lykkelig – Live Happily

Dagens video finner du her:

#lovewins #lawofattraction #thankful #gratitude

logo_wider

Leave a Reply

